سیلندر تعلیق جلو - گوی تعلیق جلو سیتروئن c5/2009

×

پیغام خطا

You may not view this site from your current location.

از چهل سال پیش سیتروئن یک سیستم اساسا متفاوت را به منظور ایجاد راحتی در صنعت خودرو به کار گرفته که سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک نامگذاری شده است سیستمی که علاوه بر سیستم تعلیق می‌تواند در سیستم فرمان و سیستم ترمز نیز به کار برده شود اساس تکنولوژی آن هیدرولیک است با به کارگیری آنها سیستم تعلیق فوق العاده نرم و راحت توسط تقابل  سیال و گاز تحت فشار به دست می آید و از این رو بسیار شبیه سیستم هیدرو گاز مذکور در قسمت قبلی می باشد در ابتدا آن را به صورت محدود در چندین مدل امتحان کرد و سپس آن را در بسیاری از خودروهای خود مورد استفاده قرار داد سیستم تعلیق توسط یک پمپ هیدرولیک که توسط تسمه به موتور متصل شده است تغذیه می شود پمپ سیال پرفشار را به آکومولاتور رسانده و در آنجا سیال ذخیره شده و آماده تخلیه در مدار  خود تنظیم می شود این پمپ همچنین برای فرمان هیدرولیک و ترمز ها و در مدل دی اس برای گیربکس نیمه اتوماتیک نیز به کار برده می شود قسمت کره ای همانند فنر ها در تحلیل های معمولی هستند و ضربه گیر ها در حقیقت عضو های هیدرولیکی هستند گازباعث می‌شوند سیال مانند فنر عمل کند عملکرد فنری در این سیستم تعلیق توسط عضو های هیدرولیکی آکومولاتور نامیده می شوند تامین می شود آکومولاتور شامل مجموعه گاز معمولاً نیتروژن تحت فشار در یک محفظه باتری شکل با دیافراگم می باشد که در حقیقت یک بالون یا عضو  کروی است که اجازه می‌دهد سیال تحت فشار گاز را فشرده کند و پس از آن باافت فشار گاز سیال را به عقب رانده را همواره فشار سیستم بالا نگه داشته شود با غلبه فشارسریالکاهش می‌یابد گاز دیافراگرام به سمت عقب هل داده و قسمت کروی به سمت بیرون رانده شده گازو سیال به حالت تعادل بازمی‌گردند این تعادل هیدروپنوماتیک باعث باز و جمع شدن فنر میشود در حقیقت تقابل گاز فشرده سریال و دیافراگم یک فنر را تشکیل می‌دهند منفذ ورودی در انتهای پایینی کره جریان سیال را محدود کرده و باعث ایجاد �رایی می‌شود باید توجه داشت سیالی که در قسمت غربی روی فراگم عمل می‌کند نیروی خود را چگونه تامین می‌کند عملکرد عضو کلیدی استارت پایه کمک فنر یا میل کمک در سیستم سیتروئن باید مورد توجه قرار گیرد قسمت کروی در این سیستم در واقع در انتهای پایه کمک نصب می شود پایه کمک ساتن مانند یک سرنگ برای تزریق سیال به داخل قسمت  کروی عمل می کند زمانی که چرخ ها گمانه برخورد می کند به سمت بالا تحریک شده و پیستون را به عقب هل میدهد و این عمل باعث فشردن سیال از طریق منافذ ریز داخل قسمت کروی شده تا قسمت پر شده از گاز انرژی را جذب کند در زمان عبور خودرو از روی دست انداز گاز دیافراگرام به عقب هل میدهد و سریال را به سمت پایین پای کمک فشار میده لذاچرخ به سمت پایین به زمین فشار داده می شود سیتروئن طرح‌های جالبی را به منظور فنربندی خودروهای خود به کار گرفته است با به کارگیری این طرح ها تا زمانی که سیستم هیدرولیک است سطح خوش سواری به آسانی می تواند تغییر کند سیتروئن از یکسری شیرهای ویژه استفاده کرده است که اصطلاحاً تصحیح کننده های ارتفاع نامیده می شود به منظور تصحیح ارتفاع خودرو گیره روی وسط میله غلطکی قرار گرفته که توسط یک اهرم به تصحیح کننده های ارتفاع متصل می شود این اهرم در مدلهای که مختلف مثلا در مدل ایکس ایکس ایکس یک میله پیچشی ساده است که دارای قطر ۸ میلیمتر و طول ۴۰۰ میلیمتر می باشد و در مدل  زانتیا یک مجموعه فنر حلقوی با اهرم دوگانه میباشد ولی از نظر عملکردی یکسان هستند در حقیقت این سیستم با اندازه گیری ارتفاع وسط میله غلتشی به صورت اتوماتیک از ارتفاع چرخ های جلو و عقب میانگین گیری می کند لذا قابلیت تشخیص غلطش خودرو را ندارد به عبارت دیگر این سیستم از تشخیص قلبش خودرو ناتوان است فقط می‌تواند شرایطی را مهیا سازد که هر دو سمت سیستم تعلیق با هم بالا و پایین برود ویژگی قابل توجه دیگر سیستم سیتروئن قابلیت پیش تنظیم خودرو می باشد عمل به دلیل استفاده از لوله های متقاطع و اریب بین میل کمک‌های چپ و راست روی همان محور میباشند این میل کمک‌ها دائماً توسط لوله ای به قطر سه و نیم میلیمتر با هم در ارتباط هستند البته به جز سیستم فعال تصحیح کننده ارتفاع به اتصال شکل این لوله های متقاطع متصل می شوند �انی که تصحیح کننده ارتفاع بسته است که تقریباً در تمام زمان رانندگی روی می‌دهد شیرها جایگزین انتهای ثابت شده لذا لوله ها از چپ و راست وارد عمل میشوند زمانی که چرخ به دست انداز می‌خورد مقداری روغن به داخل کره در آن قسمت از طریق ضربگیر �ری شده و مقداری نیز به طرف دیگر جریان می‌یابد و چرخ را به آن سمت می کشد این عمل باعث   ایجاد پاسخ نرم در مقابله غلطش شده و تمایل به پایدار کردن بیشتر خودرو حول محور غلتک و کاهش نوسانات جانبی را دارد بر اساس عملکرد در جهت جانبی این لوله های متقاطع سیستم تعلیق در تحریک و مود پیچشی بسیار نرم عمل میکند

0 ریال
تصویر: 
مارک: 
سیتروئن c52009 new
کد کالا: 

 

 

      

 

 

 

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

تهران , چراغ برق , خیابان ملت , پاساژایران ماشین ,  طبقه اول , پلاک 5قربانی 09122579700  -  33972508 - 33984987 

Www.citroenyousef.ir   

instagram : citroenyousef                

تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای

citroen c5/new c5/citroen c3/

peugeot407/peugeot2008/

xantia نوواستوک ارسال به تمامی نقاط ایران عزیزheartheart